Friday, August 19, 2011

Edaran Bubur Lambuk di Tun Aminah


TAMAN TUN AMINAH, 17 OGOS : Seramai hampir 30 orang ahli PAS Kawasan Gelang Patah dan ahli DAP Kawasan Skudai dengan kerjasama Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Skudai,  Dr. Boo Cheng Hau mengambil inisiatif mendekati masyarakat setempat khususnya umat Islam dengan menjalankan aktiviti mengedar bubur lambuk di Bazar Ramadhan, Khamis lalu.

Aktiviti mengedar bubur lambuk ini bertepatan dengan dengan tuntutan agama Islam yang menggalakkan umat Islam untuk menggandakan amalan bersedekah di bulan Ramadhan ini.

Program mengedar bubur lambuk ini bermula kira-kira jam 5.00 petang dan berakhir sekitar jam 6.15 petang. Walaupun terpaksa berhadapan dengan keadaan hujan yang turun pada awalnya, rakan-rakan Pakatan Rakyat ini tidak menghiraukan keadaan sedemikian.

Sebanyak 300 bungkus bubur lambuk berjaya diedarkan kepada peniaga-peniaga dan juga pengunjung bazar Ramadhan Taman Tun Aminah dalam program tersebut.

“ Biarpun pun terpaksa berhujan, kita tetap rasa gembira kerana dapat bersama-sama peniaga dan juga pengunjung bazar Ramadhan di sini, hari ini.

“Peniaga-peniaga di sini ramah belaka. Mereka senang dengan kehadiran kami.

“Sekali sekala elok juga kita dapat rasa bagaimana susah payah peniaga untuk mencari rezeki buat anak-anak dan keluarga meraka di sini,” kata Tuan Haji Dzulkefly Bin Ahmad, Penyelia Pusat Aduan Rakyat Nusajaya.


Sehubungan dengan itu, ketika ditanya kepada pengunjung bazar Ramadhan di sini tentang harga yang dikenakan oleh peniaga gerai, rata-rata menyatakan harga yang dikenakan berpatutan.

Program yang dijalankan atas kerjasama PAS dan DAP dibawah entiti Pakatan Rakyat ini dilihat mendapat sambutan yang menggalakkan daripada masyarakat setempat dan banyak lagi program edaran bubur lambuk ini akan dijalankan sepanjang bulan Ramadhan.





0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More