Thursday, January 12, 2012

Jangan jadi pengkianat kepada Bumiputra

JOHOR BAHRU - PAS Negeri Johor mendesak Menteri Besar Abdul Ghani Othman menjawab isu tawaran pengambilan keselurahan perniagaan KFC Holdings(M) Bhd dan QSR Brands Bhd.

Desakan kali kedua itu dilontarkan oleh Pesuruhjaya PAS Johor, Dato' Dr. Mahfodz Mohamad yang mahu Menteri Besar Johor Dato' Abdul Ghani selaku Pengerusi Johor Corporation (JCORP) agar tidak terus mendiamkan diri sejak cabaran pertama di buat dua minggu lalu.

"Menteri Besar Ghani kena jawab isu yang di bangkitkan, kami mahu penjelasan, jika beliau berdiam diri dalam seminggu ini kami akan teragak-agak bertindak menghantar memorandum di Nusajaya Pejabat Kerajaan Negeri Johor,",tegas Tuan Haji Dzulkefly Ahmad, Timbalan Pesuruhjaya PAS Johor.

"Kami rasa ada agenda tersebunyi yang dibimbangi akhirnya akan menguntungkan pihak-pihak tertentu yang di lihat masih tidak akan membantu JCORP menyelesaikan hutangnya," jelas beliau lagi.

PAS Negeri Johor juga menyokong cadangan Dewan Perniagaan Melayu Malaysia yang menyatakan hasrat mengambil semua kepentingan semua QSR dan KFCH daripada di jual kepada warga asing.

Jelasnya tawaran pembelian Rm 6.90 sesaham iaitu RM0.10 lebih tinggi daripada yang di tawarkan syarikat sebelumnya seperti yang di suarakan oleh Persiden DMMP.


Sumber : Selatan Online

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More