Sunday, July 12, 2009

KES 2 : PENEMPATAN SEMULA 120 KELUARGA KG. PENDAS LAUT

Pada 26/1/09 PAR menerima laporan dari Syed Othman (Ketua Pemuda Pasir Gudang/PAR Permas Jaya) bahawa kerja memindahkan kubur-kubur di Kg. Sg. Melayu akan dilakukan oleh Iskandar Investment Berhad (IIB) dan kesemua penduduk Kg. Pendas Laut akan dipidahkan dalam masa terdekat.

Pada 30/1/09 PAR bersama EN. Azmi Adnan (Pengerusi J/K Bertindak) dan Syed Othman membuat lawatan pertama ke Kg. Pendas Laut.

Pada 2/2/09 PAR bersama Sdr. Suhaizan Kaiat mengadakan pertemuan dengan En. Mohd Noor dan En. Zahir daripada IIB di Restoran Singgah Selalu, Danga Bay.

Pada 5/2/09 PAR bersama Sdr. Firdaus Masuod (Peguam PAS Johor) mengadakan dialog dengan penduduk Kg. Pendas Laut.

Pada 7/2/09 PAR bersama YB Dr. Boo Cheng Hau (ADUN Skudai) mengadakan dialog dengan penduduk Kg. Pendas Laut. J/K Bertindak telah menghantar surat untuk mengadakan pertemuan dengan UPEN Negeri Johor tetapi sehingga sekarang tidak dijawab.

Pada 9/3/09 Pas Gelang Patah mengadakan ceramah isu Kg. Pendas Laut di Kg. Ladang, Gelang Patah bersama YB. Shaari Sungip.

Pada 20/4/09 J/K Bertindak telah menghantar memorandum kepada MB Johor bagi mengadakan perbincangan tentang isu Penempatan Semula yang
masih belum siap pada Khamis, 23/4/09.

Tindakan terkini adalah untuk menghantar memorandum ke-2 kepada YAB MB Johor, Pejabat Tanah Daerah Johor Bahru dan IIB.

(Status Kes : Dalam Tindakan)


Lawatan PAR Zon Nusajaya bersama YB Dr. Boo Cheng Hau
ke Kg. Pendas Laut


0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More