Tuesday, July 27, 2010

Kes 11: Kaki Siapakah Ini?

Kaki ini adalah milik SP Suppayah yang telah mengalami kecederaan teruk apabila didakwa dipukul 23 kali dengan getah kabel elektrik oleh Warden Penjara Jalan Ayer Molek pada 3.45 petang 1hb. Julai 2010 yang lalu. Sebab kenapa beliau dipukul tidak diketahui.

Walaupun SP Suppayah telah mengaku salah di hadapan mahkamah kerana mencederakan isteri, CM Premma dan dijatuhkan hukuman denda RM1,000 atau 7 hari penjara jika tidak membayar denda. Setelah hukuman dijatuhkan, mahkamah memberi tempoh sehingga jam 4 petang untuk membayar denda. Apabila isterinya, CM Premma tiba pada pukul 3.45 petang untuk membuat bayaran, beliau telahpun dipindahkan dari lokap mahkamah ke Penjara Jalan Ayer Molek. Setibanya SP Suppayah di penjara, dia dibawa masuk oleh dua anggota penjara lelaki yang memakai baju seperti askar membawanya ke satu bilik dan menyuruhnya menanggalkan pakaiannya. Kedua-dua individu tersebut kemudiannya bertindak memukulnya menggunakan getah kabel elektrik sebanyak 23 kali sejurus beliau berbogel. Beliau merayu supaya jangan dipukul kerana beliau menghidap penyakit kencing manis. Selepas dipukul beliau dihamburkan dengan kata-kata kesat sebelum disuruh memakai pakaian semula.

Selepas dibebaskan keesokan harinya, SP Suppayah telah membuat laporan polis dan membuat pemeriksaan di Hospital Sultanah Aminah. Hasil pemeriksaan mendapati tulang kakinya retak dan perlu bercuti selama sebulan untuk rawatan. Beliau yang bertugas sebagai Pengawal Keselamatan tidak dapat bertugas akibat keceraan tersebut. Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan, Asisten Komisioner Zainuddin Yaacob mengesahkan pihaknya ada menerima laporan polis tersebut.

Puat Aduan Rakyat (PAR) Zon Nusajaya telah membuat satu sidang akhbar pada Selasa, 13 Julai, 2010 dan berita tersebut telah disiarkan di dalam akhbar Sinar Harian dan Sin Chew Daily.

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More