Wednesday, October 12, 2011

Penduduk Gelang Patah Banjiri Ceramah Mat Sabu

ULU PULAI , 12 Oktober 2011: Lebih dari 1000 orang penduduk setempat hadir ke Ceramah Penerangan anjuran PAS Kawasan Gelang Patah semalam. Kehadiran orang ramai ini mengambarkan penduduk mula haus untuk mencari sumber-sumber berita yang sahih yang semakin jarang didapati di media utama negara ketika ini.

Ceramah yang dianjurkan di Markas PAS Ulu Pulai itu dibarisi oleh Timbalan Presiden PAS, Tn. Hj. Mohamad Bin Sabu atau lebih mesra dikenali sebagai Mat Sabu . Turut memeriahkan ceramah ini adalah Tn. Hj. Dzulkefly Bin Ahmad selaku Yang Dipertua PAS Kawasan Gelang Patah merangkap Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Johor, Saudara Suhaizan Bin Kaiat selaku Ketua Pemuda PAS Negeri Johor dan Datuk Chua Jui Meng dari PKR.

“ Bajet yang diumumkan baru-baru ini merupakan bajet difisit kerana jumlah perbelanjaan Negara melebihi jumlah pendapatan negara. Sudah 14 tahun bajet deficit diumukan oleh BN”, jelas Tn. Hj. Dzulkefly Bin Ahmad.

Sementara itu, Saudara Suhaizan Bin Kaiat pula telah mendedahkan seramai 170,000 yang tidak diketahui asal usulnya yang mempunyai kod 71 di kad pengenalan. Kebanyakan mereka didaftarkan sebagai pengundi terutamanya di negeri Pakatan Rakyat memerintah.

Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu dalam ucapannya pula menyebut, “Generasi muda yang digelar ‘Generasi Facebook’ ketika ini sudah mula menyokong Pakatan Rakyat. Generasi ini yang akan menumbangkan BN yang zalim ketika ini kerana mereka ini mudah mencari dan mendapat maklumat”.

Beliau turut melancarkan Kempen Protes Barang Naik (BN) peringkat zon selatan semasa ceramah ini. Kempen ini merupakan kempen untuk menyedarkan masyarakat terhadap kenaikan harga barang keperluan semasa.

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More